Skip to main content

Filter

Czy informacje z trackingowych cookies lub pikseli to dane osobowe?

Słowa „cookies” czy „tracking” są odmieniane w branży przez wszystkie przypadki. Przede wszystkim w kontekście…
23 lipca, 2024

„Drobny druczek” w reklamie – jaka jest jego rola i jak go dobrze napisać?

Legal (nota prawna) to bohater dzisiejszego wpisu. To ten tekst, który jest pisany zazwyczaj mniejszą…
10 lipca, 2024

10 najczęstszych pytań o cenę omnibusową

Minęło już 1,5 roku od wejścia w życie przepisów, które zmieniły oblicze promocji cenowych. Wydawać…
3 lipca, 2024

Czy można wykorzystywać wydarzenia sportowe w działaniach marketingowych?

Początek wakacji w każdym „parzystym” roku oznacza jedno – największe wydarzenia piłkarskie. Mistrzostwa Świata czy…
12 czerwca, 2024

Czy można zwrócić suszarkę do włosów zakupioną w sklepie internetowym? O wyłączeniu prawa do odstąpienia od umowy

Prawo do odstąpienia od umowy jest bez wątpienia jednym z najczęściej wykorzystywanych przez konsumentów praw.…
5 czerwca, 2024

Co może sprzedawca, gdy klient nie odbiera paczki?

Nieodebrana przesyłka to zmora każdego sprzedawcy internetowego. Cierpią na tym szczególnie małe biznesy, dla których…
22 kwietnia, 2024

Trendy prawne dla marketerów na najbliższe miesiące

Najbliższe miesiące przyniosą marketerom szereg nowych wyzwań prawnych. W dzisiejszym tekście na poziomie strategicznym rozpisujemy…
20 marca, 2024

Czy można wydać w promocji inną nagrodę niż określoną w regulaminie lub na materiałach reklamowych?

W idealnym świecie organizacja akcji promocyjnej wyglądałaby tak: ustalacie cel biznesowy i dobieracie do niego…
12 marca, 2024

Błędna cena produktu – jakie są skutki dla sprzedającego?

Sklepy internetowe dzielą się na te, w których już wystąpił błąd w cenie i na…
1 marca, 2024

Zwrot e-booka – jak się przed nim zabezpieczyć?

Jeśli jesteś twórcą treści cyfrowych, to na pewno nie raz zastanawiałeś się jak się zabezpieczyć…
22 lutego, 2024

Taxes in promotional campaigns organized in Poland

Are you thinking of running a prize giveaway in Poland? If so, you need to…
26 stycznia, 2024

Jakie zmiany w marketingu wprowadzi Akt o Usługach Cyfrowych (Digital Services Act)? Wszystkie kluczowe kwestie, o których musi wiedzieć każdy marketer.

Za nieco ponad miesiąc prawo regulujące przestrzeń internetową w Unii Europejskiej przejdzie dużą zmianę. 17…
11 stycznia, 2024

Czy można zorganizować loterię z e-bookami?

Branża marketingowa silnie podąża za rozwojem nowych trendów i z roku na rok coraz bardziej…
4 stycznia, 2024

Czy agencja może korzystać z grafik wygenerowanych przez AI w projekcie dla klienta?

Jeśli pracujesz w agencji reklamowej, to na pewno nie jest Ci obce uczucie ekscytacji towarzyszące…
14 grudnia, 2023

5 kwestii, o które musi zadbać agencja marketingowa w umowie przetwarzania danych osobowych

Z powodu wymogów RODO agencje marketingowe oraz ich klienci bardzo często mają obowiązek zawarcia specjalnej…
7 grudnia, 2023

Reklama i promocja produktów sensytywnych – sprawdź, czy i w jaki sposób możesz ją prowadzić

Produkty sensytywne to takie, które ze względu na swoje właściwości i przeznaczenie są szczególnie uregulowane…
29 listopada, 2023

Umowa z influencerem – zgoda na rozpowszechnianie wizerunku i klauzula moralnościowa

Z mojego poprzedniego artykułu mogliście dowiedzieć się o czym pamiętać uzgadniając warunki współpracy z influencerem. Dziś…
22 listopada, 2023

5 Things to Know About E-mail Marketing in Poland

E-mail marketing, often hailed as an evergreen tool, wields substantial power and cost-effectiveness in reaching…
16 listopada, 2023

Dlaczego warto konsultować materiały promocyjne z prawnikiem?

Pomysł i zorganizowanie akcji promocyjnej to połowa sukcesu marketingowego. Drugą stanowi reklama akcji promocyjnej –…
9 listopada, 2023

Loteria bez zezwolenia – czyli słów kilka o loterii fantowej

Zacznijmy od rzeczy najistotniejszej: loteria fantowa to – w pewnym uproszczeniu – loteria charytatywna. Realizowana…
2 listopada, 2023

Jak bez zgody przetwarzać dane do celów marketingowych?

O ile prostsze byłoby życie marketerów, jeśli nie musieliby uzyskiwać zgody na przetwarzanie danych! Ale…
26 października, 2023

Jak przeprowadzić losowanie – losowanie ręczne vs. urządzenie losujące

Pisaliśmy już na blogu o tym, jak przygotować się do organizacji loterii promocyjnej (więcej na…
19 października, 2023

Reguły współpracy z influencerami – co agencja/marka powinna zabezpieczyć we współpracy z influencerem?

Jeśli czytasz ten artykuł, to z całą pewnością influencer marketing nie jest Ci obcy. Być…
12 października, 2023

Czy sprzedaż premiowa z ograniczoną pulą nagród jest loterią?

To pytanie wraca do nas jak bumerang – co jakiś czas i w różnych okolicznościach.…
5 października, 2023

Masz pytania, lub chcesz dowiedzieć się więcej?