PrawoMarketingu.pl – kolejny udany rok za nami!

Jak każdy dobry zespół postanowiliśmy podsumować ubiegły 2015 rok i naszą pracę w nim. Chcemy tym wpisem krótko podzielić się z Wami informacjami o naszych osiągnięciach i sukcesach [nie przypominamy sobie żadnych porażek :-)].

Ubiegły rok był bardzo intensywnym czasem. Działo się bardzo wiele i nasz Zespół miał pełne ręce roboty. Zrealizowaliśmy obsługę prawną i podatkową 114 (!) ogólnopolskich akcji marketingowych, promujących największe polskie i międzynarodowe marki. Projekty te były warte łącznie – co do samych pul nagród – 9.815.000 złotych (dziewięć milionów osiemset piętnaście tysięcy złotych). Łączna wartość budżetów tych przedsięwzięć była – rzecz jasna – nieporównywalnie większa.

Doradzając naszym Klientom zaobserwowaliśmy wzrost ich zainteresowania realizacją loterii promocyjnych i audioteksowych. W 2015 roku zapewniliśmy obsługę prawną 12 takich wydarzeń, realizowanych m. in. dla:

  • wiodących spółek z rynku FMCG (producentów oraz dystrybutorów),
  • potężnego gracza na rynku ubezpieczeń,
  • wiodącej firmy na rynku preparatów chemicznych,

Zapewniliśmy również prawną obsługę loterii o znacznej wartości puli nagród, mającej na celu promocję transakcji bezgotówkowych. Łączna wartość nagród w obsługiwanych przez nas loteriach wyniosła 5.065.000 zł.

Cały czas bardzo dużą popularnością cieszą się akcje marketingowe takie, jak: konkursy, programy lojalnościowe czy sprzedaże premiowe. Tego typu przedsięwzięć jest na polskim rynku zdecydowanie najwięcej, choć zazwyczaj mają one mniejsze budżety od tych przewidzianych dla loterii promocyjnych czy audioteksowych. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy obsługę prawną i podatkową 102 akcji tego typu, o łącznej puli nagród w kwocie 4 760 000 zł. Wśród promowanych kontrahentów znaleźli się: dwaj giganci branży spożywczej, popularny producent przypraw, duży producent kosmetyków i chemii gospodarczej, producent wędlin, wyrobów mięsnych i drobiu, dystrybutor prestiżowej marki samochodów, a także wielu, wielu innych.

Niezależnie od obsługi prawnej akcji promocyjnych, na bieżąco wspieraliśmy naszych klientów przy realizacji kampanii reklamowych, w tym przy produkcji spotów telewizyjnych i radiowych, komunikatów sponsorowanych, POS-ów, bannerów, reklam w prasie, czy przy tworzeniu marek i haseł promocyjnych. Dzięki dobrej komunikacji z naszymi Klientami i uważnej analizie dostarczonych projektów materiałów udało nam się zapewnić bezpieczeństwo kampanii z zachowaniem jej całego potencjału marketingowego. Nasza pomoc prawna pozwoliła Klientom uniknąć ryzyka m.in. wprowadzania odbiorców w błąd, naruszenia prawa uczciwej konkurencji oraz praw konsumentów, jak również naruszenia szczegółowych regulacji prawnych związanych z reklamą i promocją napojów alkoholowych, lekarstw i tym podobnych produktów „wrażliwych”. 

Mieliśmy również przyjemność doradzać przy organizacji niezwykle ciekawych eventów promocyjnych na terenie całej Polski. Przeprowadzaliśmy dla naszych Klientów szereg szkoleń z zakresu prowadzenia aktywności marketingowej w Internecie, ochrony danych osobowych oraz zasad prawnych towarzyszących realizacji poszczególnych typów akcji marketingowych. Przygotowaliśmy 24 opinie prawne i podatkowych wskazujące naszym Klientom konkretne i praktyczne rozwiązania napotkanych problemów prawnych. Opiniom tym towarzyszyła również nie dająca się policzyć ilość bieżących informacji prawnych wyjaśniających dokładne zasady działania w skomplikowanej i wielowymiarowej rzeczywistości Prawa Marketingu.

W toku całego 2015 roku uzyskaliśmy dla naszych Klientów 4 podatkowe interpretacje indywidualne pozwalające optymalizować rozliczenia ich działań promocyjnych. Doradzaliśmy lub reprezentowaliśmy naszych Klientów przy 6 sporach dotyczących ochrony autorskich praw majątkowych (zakończonych sukcesem lub takich, w których z optymizmem oczekujemy na ich rozstrzygnięcie).

Wieloma aspektami naszej pracy mogliśmy dzielić się z Wami na PrawoMarketingu.pl, co przynosi nam nie mniejszą radość i satysfakcję. Dziękujemy Wam za śledzenie naszego bloga, osobisty kontakt mailowy i telefoniczny, a także Wasze opinie na temat opisywanych przez nas kwestii. Jesteśmy przekonani, że obecny rok będzie czasem jeszcze ciekawszej pracy oraz pełen nowych wyzwań. Wierzymy, że znajdziemy dość czasu, żeby opisać dla Was nasze wnioski i przemyślenia na PrawoMarketingu.pl.